مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23772 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

چرا ما مسلمانان دروغ گو و حيله گر هستيم و راه جلوگيري از اين فساد از نظر اجتماعي چيست؟
در اين پرسش چند موضع دقيق نهفته است:
1. يكي از علتهاي ايجاد اين پرسش، تصور ناصحيحي است كه از اخلاق غربيان داده شده و آن اينكه آدمها دروغ نمي گويندو... در حالي كه حقيقت اين نيست، نظام حاكم برآن جامعه و نظارتهاي الكترونيكي در خيابانها، فروشگاهها و محل كار، اخلاق امانت دارانه را تحميل مي كند. و هيچكس نمي تواند به راحتي خطا كند، چنانكه اگر كس در خيابانها از چراغ قرمز رد شده و يا تخلفي ديگر انجام دهد، با چشمهاي الكترونيكي ضبط شده و خلافكار تنبيه مي شود.
اين اخلاق زيربناي صحيحي ندارد و از ارزش اخلاقي كه با اراده و تصميم و انتخاب شخص متحقق مي شود، برخوردار نيست. دليل روشن آن اين است كه زماني كه برق به

ـ2001ـ
مدت دو ساعت در نيويورك مي رود، بدترين دزديها و تجاوزها انجام مي شود. البته هيچ گاه منظور ما انگار رفتارهاي خوب آنان نيست.
2. در ضمن آنكه به بدي بسياري از رفتارهاي خود اعتراف داريم، بايد توجه داشته باشيم كه فرهنگ اسلامي عقايد و زيربناي متين و محكمي را به مسلمان ارائه مي دهد، كه براساس آن زيباترين جلوه هاي راستي و صداقت شكل مي گيرد. اما شيطان كه دشمن قسم خورده انسان مؤمن است، براي تخريب عقيده ها اقدام مي كند. وقتي نتوانست ريشه عقايد را بخشكاند به سراغ اعمال مي رود. در حالي كه فرد بي اعتقاد در حزب شيطان است و دليلي براي وسوسه او نيست. اين حقيقت را زماني به خوبي در مي يابيم كه تصميم بر اصلاح خويش مي گيريم. در اين زمان هجوم شيطان و وسوسه هاي گسترده تر مي گردند.
3. اگر براي اصلاح رفتار انسان از روش مكتبي كمك نگيريم و كنترل و نظارتهايي مثل امر به معروف و نهي از منكر ترك بشود، چنين فجايع اخلاقي گسترده تر مي شود، در

ـ2002ـ
حالي كه اگر در جوامع غربي اين ساختار دفاعي وجود ندارد، كنترل و نظارت الكترونيكي و قانوني را اعمال مي كند.
4. فراموش نكنيم در همين جامعه اي كه از آن شاكي هستيم، بسياري ملكات اخلاقي هست كه قابل ستايش است. و از فسادهاي گسترده پينان و پيداي غرب نيز نبايد غافل شد.
5. راه نجات همانا گسترش و تقويت ايمان ونظارت هاي مكتبي و قانوني مي باشد، كه به قاطعيت محتاج است.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ2003ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.